Uw boodschap; de beroemde elevator pitch

| , , 10 oktober 2017

Een korte, krachtige boodschap – ook wel bekend als de ‘elevator pitch’ – is bedoeld voor korte ontmoetingen, zoals op de Beursvloer of een andere netwerkbijeenkomst. Het is een boodschap van ongeveer een minuut waarin u een potentiële partner vertelt wie u bent, wat u doet en waarom u samenwerking met juist deze persoon zoekt. In dit korte contactmoment wekt u de interesse voor uw organisatie en/of de samenwerking die u voor ogen heeft. Het doel van uw boodschap is het maken van een afspraak voor een vervolggesprek of in het geval van de Beursvloer: het maken van een match!

De grootste valkuil is dat mensen niet nadenken over hun boodschap. Als ze dan iemand tegenkomen die een mooie partner had kunnen zijn, weten ze hun verhaal niet kort en krachtig over te brengen. Achteraf kunnen ze zichzelf wel voor het hoofd slaan. Bereid u dus voor op zulke (onverwachte) ontmoetingen. Zorg dat u uw ‘elevator pitch’ altijd paraat heeft.

elevator pitch; goede voorbereiding is het halve werk

Tips en aandachtspunten
– oefen uw boodschap
– toon passie en wek vertrouwen
– denk na over de kern van de boodschap
– inlevingsvermogen
– waarom juist die partner en welk verschil maakt dat?
– wat maakt u uniek?

Inhoud van uw boodschap
Uw boodschap bevat o.a. de volgende informatie:
– wie bent u?
– waar staat uw organisatie voor?
– wat is uw vraag?
– wat is uw aanbod, wat levert het uw gesprekspartner op?
– eindig met een vraag aan uw gesprekspartner

Oefen regelmatig. Een goede boodschap wekt belangstelling bij de ander. Blijf bij de kern van uw vraag!
Voor meer tips verwijzen u graag naar het bericht ‘Matchen op de beursvloer‘.

Wij wensen u veel succes op de Beursvloer aanstaande donderdag 12 oktober 2017. Tot dan!

 

Tekst met dank aan: Goede Zaken